HFAB - Halmstad

Adress: Fredrik Ströms gata 6, 302 46 Halmstad, Sverige.
Telefon: 35138300.
Webbplats: hfab.se
Specialiteter: Fastighetsutvecklare.
Andra intressanta uppgifter: Onlinebesök, Tjänster på plats, Rullstolstillgänglig ingång, Rullstolstillgänglig parkering.
Recensioner: Det här företaget har 418 recensioner på Google My Business.
Genomsnittlig åsikt: 3.6/5.

📌 Plats för HFAB

HFAB Fredrik Ströms gata 6, 302 46 Halmstad, Sverige

⏰ Öppettider för HFAB

  • Måndag: 07–08, 09–11, 13–15
  • Tisdag: 07–08, 09–11, 13–15
  • Onsdag: 07–08, 09–11, 13–15
  • Torsdag: 07–08, 09–11, 13–15
  • Fredag: Stängt
  • Lördag: Stängt
  • Söndag: Stängt

Absolut Här är en presentation av HFA B, skriven på svenska, med tonvikt på relevanta aspekter och med

👍 Recensioner av HFAB

HFAB - Halmstad
Playing U.
1/5

Väldigt dåligt bemötande och även dåliga regler. Vi fick skit för det som den förra hyresvärden har gjort och de säger att det är vårt fel att vi inte sa till även om det är deras jobb att göra besiktning. Det tar för långt tid för felanmälan att var gjord. Man måste stå i kö för minst fyra år för att få bara en liten lägenhet även om de äger många lägenheter. Det är så dåligt företag.

HFAB - Halmstad
benjamin
1/5

Företaget har blivit väldigt dåligt och blir sämre för varje år. Som gäst följer jag alla företagets regler, men de respekterar inte dess regler. Jag har väntat i 7 månader på att byta lägenhet med en vän, och vi har tillhandahållit alla krav för att byta lägenhet. Jag och min vän har väntat tills nu och vi vet inte hur länge vi måste vänta på lagen i ett företag i 3 månader. Varför väntar jag 7 månader utan svar ett företag De är mycket bedrägliga.

HFAB - Halmstad
Wey B.
1/5

Om man kunde ge noll stjärnor hade jag gett noll stjärnor till HFAB. Sämre fastighetsbolag går inte att hitta. Usel kommunikation har dom också då allt ska gå igenom email eller receptionist. Vid felanmälan får man inte veta när husvärd ska besöka en, utan de kommer när det passar dom. När man ska beställa nya tapeter hos deras kontor ska allt gå igenom email trots att man önskat telefonkontakt. Med andra ord har dom usel kommunikation med sina hyresgäster. Det märks att de inte bryr sig om något förutom att hyrorna blir betalda givetvis. Sedan ska vi inte ens prata om deras service gällande felanmälningar. De fixar verkligen ingenting. Varför tar dom ens emot felanmälningar om de inte kan göra jobbet? Samma sak gällande målarna dom skickar hit som tog sönder mina persienner (Lindmarks måleri). Istället för att be oss ta ner dom, drog dom sönder dom. Någon ersättning har vi inte heller rätt till trots att det inte var vårat fel. Skärpning säger jag bara!

HFAB - Halmstad
fredrik
1/5

Det är en cirkus..
De är inte bara obrydda utan fullkomligt motvilliga till att göra minsta lilla för sina hyresgäster. Du betalar för en tapetsering där de förstör väggarna och ger dig ett ”vi noterar detta så att du slipper betala för det när du flyttar”.

Lustigt nog väljer de att gå under mottot ”Livskvalitet att hyra” - något som HFAB verkar tycka rimmar med svartmögel och otäta fönster.

Det är rakt av en skam att kommunen äger detta företag som livnär sig som en parasit på folks desperation av att ha någonstans att bo.

HFAB - Halmstad
Mikael N.
1/5

Vad har hänt med HFAB? Gjort felanmälan och inget händer. Huset har varit utan möjligheter att tvätta kläder i en månad. Ärendet avslutat utan åtgärd. gjorde idag felanmälan nr 3 det är nu 39 dagar utan åtgärd. 😁 nu äntligen ska det vara fixat enligt meddelande .MEN Nix felanmälde nu för 4:de gången. 43 dagar utan åtgärd 👎😡

Fick nytt besked om att reservdelar hade kommit och att det ska vara fixat 9/1
10/1 ska jag tvätta och det står en ny lapp om att reservdelar måste beställas.
49 dagar utan åtgärd.

15/1 nytt meddelande från HFAB torkskåpet går ej att reparera. nytt torkskåp beställts. 26/1 nytt torkskåp finns nu på plats.
67 dagar tog det att HFAB att fixa detta. Tack

HFAB - Halmstad
Patrik ?.
5/5

Bra service av trevlig personal. Lite tokig lösning för nummerlappar dock, den är för komplicerad. Lite dumt att det är nummerlappar bara till kundtjänsten, men inte till nyckelutlämning.

HFAB - Halmstad
Per-Ola P.
1/5

Eftersom man har svårt att ringa från jobbet (tung svetsindustri) får jag nästan aldrig tag i personalen förutom under fliken felanmälan.. övrigt funkar inte

HFAB - Halmstad
Dan J.
1/5

Jag hyrde en lägenhet av HFAB fram till första februari 2022. Sex dagar innan min utflytt går husvärd Håkan Håkansson in i min lägenhet med extranyckel för att utföra en oannonserad städbesiktning. Detta sker helt utan min vetskap. Håkan fotograferade i min lägenhet och gick igenom mina privata ägodelar. Detta i syfte att anvisa ”ostädad lägenhet” vid utflyttsdatum.
Därefter debiterades jag 3438 kronor för ett fiktivt flyttstäd med sex timmars tidsåtgång. Dagen innan min utflytt pratar Håkan Håkansson in ett röstmeddelande på mitt mobilsvar där han vill inboka en städbesiktning. En städbesiktning som således redan olovligen skett. Tack vare att jag bifogade röstmeddelandet till Visma inkasso gick ärendet inte vidare till Kronofogden. Håkans obegåvning räddade mig den här gången.
Både Peter Jönsson och Carin Ottosson på HFAB är väl införstådda med ärendet men anser att ett hemfridsbrott inte utgör ett tjänstefel. Jag väntar fortfarande på en ursäkt.

Go up