Hantverksdata - Stockholm

Adress: Torsgatan 11, 113 61 Stockholm, Sverige.
Telefon: 84737000.
Webbplats: hantverksdata.se
Specialiteter: Programvaruföretag, Byggfirma.
Andra intressanta uppgifter: Rullstolstillgänglig ingång, Rullstolstillgänglig parkering, Hbtq+-vänlig, Trygg plats för transpersoner.
Recensioner: Det här företaget har 35 recensioner på Google My Business.
Genomsnittlig åsikt: 2.9/5.

📌 Plats för Hantverksdata

Hantverksdata Torsgatan 11, 113 61 Stockholm, Sverige

⏰ Öppettider för Hantverksdata

  • Måndag: 08–16:30
  • Tisdag: 08–16:30
  • Onsdag: 08–16:30
  • Torsdag: 08–16:30
  • Fredag: 08–16:30
  • Lördag: Stängt
  • Söndag: Stängt

Adress: Torsgatan 11, 113 61 Stockholm, Sverige.

Telefon: 84737000.

Webbplats: hantverksdata.se.

Hantverksdata - En specialiserad leverantör av it-lösningar

Hantverksdata är ett programvaruföretag som erbjuder it-lösningar till byggföretag.

Om oss

Hantverksdata har över 20 år av erfarenhet inom branschen och har arbetat med många olika kunder.

Vi erbjuder ett brett spektrum av it-lösningar, inklusive system, software och tjänster.

Specialiteter

Specialitet Beskrivning
Programvaruföretag Hantverksdata erbjuder utveckling, implementering och support av programvaror.
Byggfirma Vi arbetar med många byggföretag och erbjuder it-lösningar som stödjer deras verksamhet.

Andra intressanta uppgifter

Rullstolstillgänglig ingång

Rullstolstillgänglig parkering

Hbtq+-vänlig

Trygg plats för transpersoner

Recensioner

Genomsnittlig åsikt: 2.9/5.

Det här företaget har 35 recensioner på Google My Business.

Rekommandation

Om du är en byggfirma eller ett programvaruföretag som söker en specialiserad leverantör av it-lösningar, kan Hantverksdata vara en bra val.

Deras experimenterade personal och bredd av tjänster kan ge dig en stark bas för din verksamhet.

👍 Recensioner av Hantverksdata

Hantverksdata - Stockholm
Przemek H.
1/5

Akta Er för dessa bedragare. De skickade en faktura till mig för tjänsterna, på ett belopp som var mer än dubbelt så högt som avtalat utan någon alls information innan.
Sedan tyckte de att de var inget konstigt och att jag hade bara ett bra pris innan, och att det borde de informerat om innan, men tyvärr de gjorde inte det. Har varit kund till dem från 2018. Nu med ny styr är det ett blufföretag för mig! Leta efter ett mer pålitlig samarbetspartner.

Hantverksdata - Stockholm
Fredrik J.
1/5

VARNING!

DYRT, KRÅNGLIGT, SVÅRT ATT BLI AV MED.

Funderar ni på att använda er av Hantverksdatas tjänster bör ni ta er en rejäl funderare. Otroligt dyrt, minsta grej du vill ha hjälp med debiteras du en konsult timme (2000 kr/tim) och varenda tillägg i tjänsten kostar multum. Efter att ha varit kund i över 15 år efterfrågade vi en kort utbildnin då våra montörer gnällde över vissa funktioner, fick veta att de inte ställde upp på detta utan att ta betalt och då bestämde vi oss för att säga upp allt. Tråkigt att vi blev kvar i systemet i över 1 år då vår uppsägning inkom någon vecka för sent.

Sammanfattningsvis = Väldigt dyrt, 0 service, 0 smidighet. Krångligt och omodernt program.

Blev erbjuden en "titt" licens efter att programmet är uppsagt, 1 718:- per månad. Bara för att kunna komma åt vår gamla bokföring.

Använder nu Seventime och tycker det funkar klockrent i jämförelse

Hantverksdata - Stockholm
Jonas W.
5/5

Det märks att de värdesätter kvalitet i alla led, mycket enkla att få kontakt med. Ett stort tack till hela teamet på Hantverksdata! Ni är grymma! Mvh Jonas

Hantverksdata - Stockholm
Mikael D.
1/5

Vänd om! Om du inte gillar att lägga tid på krångel med system, sitta med supporten, eller betala dyra pengar, för då är det rätt system!
Men vill du ha en trevlig tillvaro, ta något annat.
Har man ändå trillat dit, ja då är det typ omöjligt att få tag i någon människa för att säga upp avtalet, för du kommer vilja göra det!
Stoppa huvudet i sanden-mentaliteten är påtaglig!
Så mitt tips är att inte ens ta kontakt med dom. Du kommer bli besviken! Men de kommer lova dig ett fantastiskt system som kan allt, och vara billigt. Men faktum är att det kommer bli dyrt och det är ett föråldrat system i bakgrunden, plattformen är gammal och omodern vilket gör att man inte kan få de integrationer som man vill med andra system.

Hantverksdata - Stockholm
jakob A.
1/5

Buggigt program, fruktansvärd gehör från alla en har kommunicerat till.
Hantverksdata utvecklar hela tiden ja visst men programmet efter 2 år fungerar fortfarande inte och 6år för moderbolaget.
vi ska ha köpt ett fungerande program. Basala funktioner så som som att kund information att inte behöva handknacka alla kunders underlag i flera led varje gång istället för att kundens info följer med varje nytt uppdrag, de vet inte vad ER-modulering är. de förstår inte och kan inte presentera en relationsdatabas för att kunna ge inblick till hur kolumner och rader sammanknyts för att enklare få en överblick till hur de tänkt med arbetsflöde.
användargränssnitt har olika radnamn per plattform ect mobil webb och klient samma undermeny heter olika saker per plattform.
knappar som saknar funktioner rader som heter befängda saker. går inte ens att bredda Rad presentationen eller att ändra vilken rad som ska visas först från vänster till höger. en kanske vill se kundnummer först eller namn du kanske vill vidga raden för att läsa ett fullständigt namn eller dyligt, synd! all support samtal kostar.
skall de fixa en av deras buggar eller se till att en funktion tillkommer som en redan egentligen betalar för, de fakturerar för att fixa de som inte ska vara trasigt.

när dom har serverproblem så skall vi rensa cachminnet, starta om datorer tömma webbhistorik o dylikt, går att pinga deras servrar och se att deras inloggningsserver har tappat länken men allt är såklart fel från vårat håll, så är de såklart vår hårdvara.

användares inloggningar slutar fungera ofta. notiser om meddelanden försvinner inte, trots att de inte finns några meddelanden.
spårbarheten i orderhistoriken är inkonsekvent och så gott som obefintlig.

när de ”fixar” så har de skett fler än en gång att data punkter inte går att porteras så en behöver handknacka all ens kunddata på nytt i alla led.. osv med andra ord så förstörs databasen lite sisådär då och då. programmet skickar dubbel fakturor som kommer till kunder utan tillhörande texter för t.ex. vad en har gjort för åtgärd.. så kunden kan ha någon referens till vad de betalar för borta. fint program men funkar inte, mycket lov ord dåligt utförande, sämre återkoppling, spara pengarna, huvudvärken.

håll er undan.

Hantverksdata - Stockholm
Erik G.
1/5

Håll er borta långt borta.
Lurar in er i ett förlegat och trögjobbat system, extremt dyrt för tjänster och lösningar som är gratis eller som redan finns på andra plattformar.
Pratar om att spara tid och effektivisera när dom vill tvinga in sina gamla mallar för att passa in på något sätt.
Det förenklar ingenting, snarare tvärtom.
Tidskrävande och ologiskt för alla användare, hade tom bra personal som slutade när det blev implementerat.
Buggar du stöter på måste lösas av timmar på telefon med support där dom inte fattar nånting.

Hantverksdata - Stockholm
Mathias L.
2/5

Jag hade uppskattat om man inte stängde hela företaget kl 13 en fredag, framförallt inte den första arbetsdagen i månaden när det ska faktureras, när hela systemet ligger nere och ingen jour eller liknande finns att få tag på.
Snart 11 timmar senare fungerar det fortfarande inte och inte ett ord från nån ”support”…

Hantverksdata - Stockholm
Lina M.
1/5

Undvik detta företag! De lurar in företag i dyra avtal, med långa uppsägningstider. Man kan ex inte plocka bort en montörsprofil utan måste vänta till avtalstiden gått ut (dvs 12mån). Du kan alltså säga upp en montör i januari men du måste betala för dess profil fram till december.
All support kostar, supportande konsulter tar ut timpeng. Systemet är ouppdaterat och gammalmodigt därmed behöver man hela tiden betala för att få support. Så missnöjd.

Go up